29/03/2023
Bizitzako edozein arlotan feeling-a izan behar da. Feeling ona. Gure harremanen oinarria, hain zuzen ere, erroilu ona izatea da. Horregatik, ez da harritzekoa “Financiate” bigarren zikloaren ondorioetako bat, `equity´ eta startup-etan zentratua, hori izatea.
Startup-en sustatzaileek oso ondo baloratu behar dute zein den beren beharretara egokitzen den inbertitzailea. Beraien negozioa baloratzean eta zenbateko kopuru edo inbertsio baten truke zenbat ‘equity’ laga jakitean, feeling ona erabakigarria da. Batez ere, proiektua sortzeko hasierako une horretan, azelerazio eta palanka-efektu hain handia dagoenean. Gainera, etorkizunean beste inbertsio-erronda batzuk kaltetu ez daitezen ere, erabakigarria da.
Horregatik, BAT B Accelerator Tower-eko VC MeetUp-en esparruan, aste honetan 50 startup sustatzaile bildu ditugu “Finantza Zaitez” zikloan, gurean diren funts nagusietako batzuekin: Santiago Lozano Clave Capital, Itziar Unibaso Orza eta Pedro Muñoz Baroja Easo Ventures. Hirurek beren inbertsio-irizpideak azaldu zituzten. Zertan finkatzen diren proiektuak aztertzean eta inbertitzean: giza talde gaitua, berrikuntza-maila, eskalagarritasuna eta negozio-eredu argia eta zehaztua.
Ez dago bigarren aukerarik lehen inpresio on bat sortzeko. Hau pitch deck-aren ideia nagusiena da. Startupak egiten dituen negozioaren aurkezpen labur horrek bereizgarria izan behar du. Eragina izan dezala, proiektuaren gako nagusiekin, merkatuan, espero den errentagarritasunean…
50 startupak garrantzizkoarekin geratu ziren. Finantzaketa-erronda oso ondo planifikatuta eduki behar dute. Proiektuei, merkatu-kuotari, diru-sarreren sorrerari eta marjinei dagokienez, zentzuzkoa izan behar da, une batean inbertitzaileek desinbertitu egingo baitute errentagarritasuna lortzeko.
Proiektu batzuek dirua baino ez dute behar, eta beste batzuek, dagoen faseagatik, inbertitzaileak behar dituzte, proiektuaren estrategiarekin elkarlanean aritzeko. Advisory. Sektorea ezagutzen duten aholkulariak, reporting-ari jarraipena egiten diotenak eta babesa ematen diotenak. Salmentaren garrantzia. Puntu horretan, hainbat ikuspuntu partekatu ziren. Ez da gauza bera health sektoreko proiektu bat eta oinarri industrialeko beste bat.
Sustatzaileek beren negozio-eredua ondo antolatzen ez badakite, Elkargik aholkularitza lana egin dezakegu, Irene Esteban eta Naiara Lópezen ezagutzari esker. Gainera, BATen egin dugun bezala, inbertitzaileekin ere gurutzatu ditzakegu.
Edonola ere, feeling-a beti izango da erabakigarria. Cap table-a osatzen duten pertsonek harreman ona izan behar dute. Startup baten kapital sozialaren jabeek ondo moldatu behar dute, “erronda ordaintzen duenarekin” arazorik egon ez dadin.